19.5.14

Tredje hejdåt




Så i lördags gick vi upp med tuppen jag och Filippa, hon flängde runt lite med sina väskor, tills vi sedan satte oss och åt lite frukost. Vi var rätt trötta då fredagskvällen som skulle varit en klassisk Linn och Filippa filmkväll med tjejig film, pyjamas och choklad, istället blev en champagnekväll! Damen vi bor hos kom in sådär på kvällen och sa nu ska fira Filippas sista kväll, hon hämtade vår tredje rumskompis, champagne och glass, varav två krossades i golvet. Sådär satt vi en fredagskväll i min säng i pyjamasar och skålade i champagne, och det kändes ju ur lyxigt som helst, efter att vi druckit något glas, gick de andra och jag och Filippa somnade lutandes mot varandra medans en tv-serie fortfarandes spelades på datorn. Okej åter till lördagen, vi åt vår frukost och började sedan gå den långa backen mot metron med resväskor som inte ville åka åt samma håll som vi, kämpade och skrattade lite, sen helt plötsligt satt vi där på tåget och pratade och skrattade som vanligt tills jag såg den där byggnaden, den där byggnaden som säger mig att snart är vi vid flygplatsen. Då började istället magen göra ont, nej vi kan inte redan vara här, det stämmer inte det är inte dags en, men jo det var det vi kom till flygplatsen. Vi hade checkat in bagaget och sedan kissat i toalettbåsen bredvid varandra, och jag fnissade något åt det. Då var det dags för henne att boarda planet, jag följde henne så långt jag fick och vi kramades massor och när hon åkte upp för rulltrappan stod vi och vinkade till varandra hela vägen, jag med tårar i ögonen och en klump i halsen.

Hon har faktiskt åkt nu och det känns lite konstigt att inte ha henne i mitt rum varenda kväll och att inte få snapchats från henne, som säger, jag är i din säng mehe, när jag är i skolan, att vi inte sitter och sjunger karaoke på kvällarna, bara det faktum att veta att hon inte ens är i samma land längre är en så konstig känsla. Jag är sååå glad över att vi fick bo tillsammans även om inte så länge. Jag hoppas verkligen att vi ses igen i Paris i sommar eller att jag kan ta en lite trip till Torekov, jag saknar dig Filippi, fan behöver ju någon jag kan säga alla dumma saker till, så kom tillbaka nu, för jag saknar dig rummis <3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar