18.4.14

lakrits och pistaschglass


Idag är det ruggigt och kallt, jo men visst tittar fina solen fram ibland, men sen helt plötsligt kommer de där stora molnen och
får den att försvinna, ibland känns det som i en bok tycker jag, detta med sol och moln som en superhjälte historia solen är
hjälten man alltid hejar på och molnen är alltid skurkarna, och ingen hejar väl på varken moln eller skurkar?

För några dagar sen var det dock inte kallt det var sådär småvarmt och solen var framme, så då sa Klaras lillebror a.k.a
Isak att hej ska vi köpa glass? Ja sa vi då och så promenerade vi bort alla tre och köpte glass, satte oss vid en fontän och
jag kände hur mitt hjärta dog lite när jag smakade av lakritsglassen, det är sant lakritsglass i Paris, det var visst inte omöjligt
att hitta och så tog jag ju min standardsmak nu för tiden pistasch. Det var inte den bästa pistaschglassen jag ätit, ettan den
är belagd i en liten glassvagn i Tuileries, Mövenpick, rekommenderas mycket.

Nu börjar det klia lite i ögonen och snart kommer jag väl börja känna lite på min näsa och leta efter min snuttefilt som finaste
mamma gör när hon sitter och inte riktigt vill lägga säg för vi har så trevligt och somnar sittande istället. Det är något av det
gulligaste jag vet, något jag saknar att finna lite ut sådär då kvällen, nattinatt.

Bonne nuit <3

2 kommentarer:

  1. Nu får jag hjälp med detta, jag önskar Dej en riktigt god fortsättning på påsken kram från farmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så bra farmor, du som väntat så länge!
      Detsamma farmor och jag hoppas verkligen att ni hade en jättefin påsklunch idag, även om jag kanske är något avundsjuk.
      Kram!

      Radera