17.4.14

Att inte vakna upp till påsk i Eksjö







Påsk 2012
Imorgon är det långfredag vilket för mig vanligtvis betyder påskägg, de flesta brukar ju leka påskägg på påskafton, men
mina fina päron tyckte att långfredagen alltid var så långtråkig så därför fick vi alltid på långfredagen påskafton består ju 
ändå alltid av mys hos farmor fullt med äggpickning, mat och snaps. Jag måste ändå erkänna att hur fint jag än har det här i Paris
så känns det ändå lite i hjärtat att veta att jag imorgon inte kommer vakna upp och hitta en ledtråd på köksbordet, en ledtråd
som leder till en annan, som leder till en annan tills man tillslut hittar det där färgglada påskägget. Att jag inte kommer se pappas 
leende efter att han tagit den första påsksnapsen på morgonen, att sitta där och fundera på vilken godisbit jag vill ta här näst, att 
jag inte kommer svida och göra mig lite påskfin och sedan bege mig till farmor, där jag möts av söta, glada kusiner, att jag inte
kommer att picka ägg och kanske bli något irriterad på att min farbror som ständigt fuskar, att jag inte efter lunch kommer sjunka
ner i farmors soffgrupp och ´prata med min släkt om allt möjligt fin, jo det känns faktiskt ändå lite.

Bises <3   

2 kommentarer:

  1. En puss i påsk till dig lilla ungabyting vi saknar dig också. ��

    SvaraRadera
  2. Ska ju vara så här♡♡och inget annat. Pussiluss

    SvaraRadera