20.4.14

Att läsa


Detta är något som kan vara det mysigaste som finns sitta i sin säng på kvällen, dricka myntate, äta karameller och
läsa. Speciellt när man har en sådan rackarns irriterande rethosta. Jag älskar att jag nuförtiden älskar att läsa, när jag var
liten bestämde mig för att jag inte gillade det vilket kan vara en av de dummaste sakerna jag bestämt mig för någonsin, dummare
än när när jag bestämde mig för att jag inte gillade kolsyra? Jadå. Dummare än när jag bestämde mig att jag skulle äta rulltårta
med smörkräm på fredagar istället för fredags mys? Ja, men absolut! Denna saken har gjort att jag missat så många fantastiska
böcker något jag nu försöker ta ikapp, men det känns nästan inte som jag hinner med. Kanske borde gå nu när jag läser ut
böcker på cirkus 350 sidor på en vecka. Böckerna har blivit en del av min kropp typ, en förlängning av armen. Vart jag
än går så har jag en bok med mig, på metron måste jag ju läsa, oj måste vänta en minut tills den kommer upp med boken, mina
vänner är sena boken, ensam i Paris oj titta en park och japp jag har boken. Idag låg jag och läste i fyra timmar utan
att ens inse att det hade gått så lång tid. Jag älskar att jag nuförtiden slukas av böckerna, att man kan läsa och bara försvinna
in i en bok sluta tänka för en stund och bara fly in i en påhittad värld. Att sitta i en park i Paris och inte inse att man läst
i fyra timmar, blir det bättre och sen dessutom anledning till att jag väl märkte, boken tog slut, den känslan kändes så förbannat bra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar