21.4.14

Grattis!


Sååå hon på bilden, fin eller hur? Ja jag vet eller hur liksom. Hon är i alla fall min syster och vet ni vad mer? Hon är den bästa systern
en kan ha, japp det är sant det med. Hon är min storasyster och min bästa vän och stundvis psykolog. Vi delar typ allt och jisses
hon är typ alltid med i min bästa minnen, som när vi tältade i Frankrike, kröp i våra sovsäckar spände ut dem så mycket som gick
och lekte kåldolmar, när vi sjöng Grease för fulla muggar i bilen, hon var alltid Sandy och jag Danny, när jag försökte bryta min fot
genom att gräva ner den i en snöhög och sedan bara vrida, när vi drack vin på Pont Neuf och några killar börjar dyka från bron,
när vi lekte småstjärnorna bakom krusbärsbusken, när  vi sov över i Havik, när jag valde ostkaka över henne, när vi var på
Bat For Lashes, Patti Smith, The Cure m.m, när vi klättrade upp i ett smalt , duvbajstäckt kyrktorn på Kreta, när hon fick
en grön måsbajs i huvudet i Venedig, när jag trampade i hundbajs i Nice.

Ja vi har verkligen gjort allt tillsammans och hon är en stor anledning till att jag är den personen jag är idag, hela mitt liv har jag
växt upp med henne och nu på senare år så drömmer vi till och med om att spendera framtiden tillsammans på något sätt. Drömmarna
är många och olika, men det är alltid vi och det är alltid Frankrike. Hon har hjälpt mig genom mycket och även fast vi nu bor i olika
länder så pratar vi nästan varje dag och ibland till och med två gånger, att veta att jag alltid kommer ha henne är den bästa känslan
att veta att jag kan sitta hos henne med ett glas rött i handen och sitta och fulgråta när det behövs, att vi kan ligga en hel dag
tillsammans i en soffa titta på dåliga tv-serier, stoppa in en fryspizza i ugnen och varva med glass, godis och cola, åh hur
underbart är inte det?

Hon är den bästa storasystern man kan önska och hon är min bästa vän <3
Grattis på födelsedagen syster!







4 kommentarer:

  1. här sitter jag med tårar som sakta rullar ner över kinderna!
    dina ord målar upp vårs minnen så bra, fantastiskt fint!
    du är den bästa bästa bästa jag vet, du är så viktig och jag är så stolt över dig!!! <3
    jag älskar dig, jag saknar dig & jag är så innerligt tacksam över att just du är min lillasyster! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, älskar dig med syster, du är verkligen den bästa som finns!

      Radera
  2. Härligt att både läsa och se hur mycket ni betyder för varandra. Puss och kram till er båda små hjärtegryn ♡

    SvaraRadera
  3. Åh vilka underbara bilder, jag har ju känt dessa barnbarn sedan Ni föddes, Kram från farmor.

    SvaraRadera