9.3.14

Flickrum, Frenillas bod och isterband

Nu sitter jag här i sängen i mitt flickrum och tittar mig omkring. Egentligen skulle det väl inte klassificeras som mitt flickrum
med tanke på att jag egentligen flyttade in i detta rum för några år sedan bara. Innan dess var det ju min systers rum och
innan det mina föräldrars sovrum. Men jag gillar ändå att kalla det mitt flickrum för då låter jag så rackarns vuxen.
Flickrummet i mina föräldrars hus, visst låter det vuxet och fint?





I lördags körde jag en hederlig Eksjö utgång och det kändes stundvis döroligt stundvis ångestladdat och konstigt.
Dagen idag dock, söndagen. Den har varit sådär perfekt och fullproppat av lite av det bästa med Småland. Vaknade upp
proppade i mig huvudvärkstabletter, drack massor vatten, åt knäckebröd med kaviar och ett kokt ägg. Svidade om
från mormors gamla nattlinne och borstade ut håret. Fick krama om finaste faster och världens bästa farmor innan vi
plus mor och syster hoppade i bilen och åkte på en lite utflykt till Frenillas bod, so ligger sådär otroligt vackert ute
på landet i Småland. Ibland är det ju fruktansvärt fint. Vi fikade och pratade om Paris, om vårt drömband The Rags, om
öldrickardiplom, om att gråta och om att köra fel på åkrar. Det var en fantastiskt fin utflykt.



På kvällen lagade jag och mamma de bästa isterbanden från Hugos Chark som vi åt med bräserad senapskål.
Vi drack lite ekologisk äppelmust och småpratade. Efter detta var jag och mamma så trötta att vi la oss i varsin
soffa och somnade som två stockar och jag vaknade upp kanske två och en halvtimma senare utvilad till tusen.
Toppen fin dag med personer jag älskar till stjärnorna och tillbaka.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar