29.3.14

Det där som alltid gnager


Det är ju det här med att ha en egen plats att bo, jag har inte det. Skolan hjälpte mig hitta boende och nu bor jag här hos
dam strax utanför Paris och det fungerar fint. Jag har allt betalt till och med mat. Men jag vill ha en ställe där jag kan
bestämma när jag ska äta, där jag kan laga min egna mat, där jag kan dricka vin när jag vill, där jag kan lyssna på
musik och dansa och sjunga så mycket jag vill. Jag vill ha en egen lägenhet. Det spelar nog ingen roll hur bra det än är
här eller vart jag hyrde rum någonstans, det är just det jag hyr ett rum i någons hus, jag hyr inte en lägenhet. Allt jag önskar
mig allt jag kan tänka på just nu är hur lycklig jag skulle vara av att ha en lägenhet som jag hyr inte ett rum. Jag sparar
även här i Paris utan att tänka på det. Det slog mig idag när jag tittade på kläder hur mycket jag ville ha den där tröjan som
kostade ynka 10 €, bara 10 €, men jag hängde tillbaka den för jag vill ju hellre ha en lägenhet, det ligger där och gnager
i bakhuvudet hela tiden, hur mycket jag vill bli fri att göra som jag vill när jag vill. Jag vill verkligen laga min egna mat.

Puss <3

1 kommentar: