16.2.14

Skinnjacka, lördagen och matvanor

Bild från Jardin des Tuileries Augusti 2013

Har precis kommit in ifrån en promenad till affären, och dit gick jag iklädd min skinnjacka, jupp ni läste rätt skinnjacka i februari så härligt! När solen strålar mår,man ju lite bättre i hjärtat och även om jag bara var ute en liten stund känns det fint! Hej snälla solen snälla stanna här hos mig nu, vill inte att du ska försvinna
och ta med dig regnet, så var kvar här det blir bra vi kan vara lyckliga tillsammans, du och jag, det lovar jag!

Gårdagen gick i ett rask, började dagen med att hjälpa min vän att flytta och efter det skulle jag gått på bio, men han inte dit i tid så istället begav jag mig mot
Marais och svenska kaféet och där sprang jag ju på Klara, Isabel och en tjej de kände ifrån Sorbonne, vi lyckades få ett bord i ett hörn något trångt, men
att sitta nära är ju bara mysigt, vi fikade och drack kaffe och helt plötsligt var det tid att åka hemåt för middag och förberedelser för kvällen då jag,
Klara och Isabel skulle köra på utgång även denna helg.

Idag bjöd min roomie på mexikansk mat här hemma och det var supergott, men ja fransmännen äter ju inte så mycket mat och varenda gång de frågar
om någon vill ha mer mat har det nu blivit lite av en grej att ja Linn vill ju såklart, hon tar ju alltid om! Så har i Frankrike äter jag liksom onormalt mycket!
Känns sådär att vara tjejen som alltid tar om, men typ idag hade Adriana köpt mintglass till dessert och då tar de fram pyttesmå skålar och man fick
typ två små kulor var och allt jag kunde tänka var typ hallå? Jag vill ju ha minst sex stycken sådana små kulor! Det är svårt att vänja sig vid
detta att de äter så lite! Det är ju inte vad man är van med, deras frukost är en kaffe och en Madeleine, en liten mjuk kaka, c'est tout! Helt knäppt,
ett kokt ägg och kanske lite avokado hade ju inte varit fel, tänker ju jag, men det finns inte i deras värld liksom att man skulle äta en stor frukost
så märkligt!

Avslutar med en länk till en låt som känns sådär härlig och vårig precis som vädret i Paris idag,
Zaz – J'aime a nouveau

 Bisous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar