14.2.14

Min Alla Hjärtans dag, med sång, hamburgare, lakrits och semla

 Finemang fin Alla Hjärtans Dag, i skolan handlade allt om kärlek det var hjärtan överallt, vi hade en låda där man kunde lämna
hemliga kärleksbrev och vi har nu i några lektioner förberett oss för sångtävlingen. Alla klasser skulle framföra en låt på
franska och bästa framförandet skulle vinna vi gick in full hjärtat skrev vår egna text, till en redan existerande låt och
ackompanjerades av båda piano och gitarr, vi hade så kuuuul och vi vann! Varsin cd skiva och jag plockade på mig Zaz som
jag gillade sen innan så tipptopp helt enkelt.

Efter allt detta spektakel så fortsatte jag och Gabrielle Alla hjärtans dag tillsammans och vi hittade på fina saker som...

 Att äta bästa hamburgaren på ParisNewYork, jag menar BÄSTABÄSTABÄSTA, DÖÖÖÖÖÖR, BÄÄÄÄÄSTA!
Så bäst helt enkelt!

 Fint vare också, ölen var visserligen inte våran då vi försökte vara lite ekonomiska och drack cola, men hallå bra öl hade de
ju också, och ja My de hade Duvel!

Till och med notan var superfin.


Vi började sedan strosa runt lite, köpte pennor och små block, vi tog sedan metron till Courcelles och gick in till Svenska
butiken där de hade Djungelvrål, dock stenhårda, vilket var liter sorgligt, men jag var lycklig ändå. Vi satte oss i fina
Parc Monceau, med öppna rockar och utan scarf.

Vi köpte också som ni troligen redan sett nedan semla!!!
Det var min första semla i år, var det den bästa semlan jag ätit? Nej, den var ju upptinad från frysen så grädden var
sådär konstig, men det gjorde ju inte mig ett skvatt, för där satt jag i en park, i februari, i Paris och mumsade på årets första semla.
Kunde inte haft det finare!





































Kvällen sedan har jag spenderat hemma och kom precis upp efter att ätit lite räkor, kött, baguette, rädisor, ost
och till sist pâtisserier eftersom det var alla hjärtans dag, och vi pratade, skämtade och jag mös med katterna, de
gav varandra presenter och en puss, det blev ju en himlans fin kväll också tillslut. Nu ska jag hoppa i min pyjamas och
somna framför The Big Bang Theory.
Puss och kärlek till er!

2 kommentarer:

  1. Wow vilken skön dag du har haft och som vanligt fin bilder och kul att läsa. Puss mamma

    SvaraRadera
  2. Haha såg ju den långärmade tröjan. Puss igen mammut

    SvaraRadera