26.2.14

Rosdrickan

 Rosdricka på Tuck Shop/  Kloka folk som står för samkönade äktenskap/  Seine och Eiffeltornet/ Minette och jag en morgon/ Leker vid Seine/
Parc de Belleville/ Lakrits och vykort från Sverige/ årets första semla i Parc Monceau/ espresso och tiramisu

















Här kommer det lite bilder från de två senaste veckorna som jag lagt upp på min Instagram, tänkte det kunde vara lite kul
för till exempel er, farmor och Gudrun och se lite av dessa bilder också. På instagram heter jag @ragnarssonlinn för
er som har lust att titta in där också.
Bilden längst upp till vänster är från idag det som en sockerdricka med ros så jag kallar det rosdricka, den känns sådär somrig och
fin, jag kände mig som ett barn igen när jag drack den, som om jag var i Havik med bara skrapsårs täckta ben i en blommig klänning
och gick runt där med flaska rosdricka och ett lika rosa sugrör och försökte plocka blommor vid kanten av vägen, speciellt
de där gula blommorna som alltid satt sådär rackarns hårt, de som nästan var lika stora till mig. Det är konstigt hur mycket
känslor och tankar man kan få av något som en bubblig rosa dricka, kanske var det därför jag började lyssna Jojje Wadenius samtidigt
som att jag skrev detta inlägg, det är inte mycket musikmässigt som jag kopplar till min barndom som Jojje Wadenius, det är ju
Systrarna Klack också och självklart En liten snobb, som min älskade familj förstår varför.

Saknar er min familj, släkt och vänner, men vi syns om åtta dagar!
Puss <3

Jojje Wadenius – Jag är det fulaste som finns

1 kommentar:

  1. Tack för fina bilder, roligt att Du tänker på farmor och mig som är lite omoderna och knappast kan stava till instagram. I helgen skall din mamma, jag och Lotta ha en tjejweekend. Det ser jag framemot. Jönköping den här gången. Kram/Gudrun

    SvaraRadera