24.2.14

L'Orangerie, Èclarie à la pistache och Tour Eiffel






Vår måndagstradition är något förstörd, då de ändrat på Gabrielles schema så hon slutar inte förrän vid 15, vilket gör allt mycket svårare
för oss museum mässigt, så idag fick vi ta en tripp till ett litet museum och det fick bli Musée de l'Orangerie, som är hemmet till Monets 
Les Nymphéas, som var så fantastiskt så jag tänker dedikera ett eget inlägg till det, tyvätt fick man inte fotografera just vid 
den utställningen så där blev det inget fotograferande, men däremot fick man knäppa foton på nedervåningen vilket jag gjorde, ett väldigt 
vackert museum som måste besökas om man är i Paris. Efter L'Orangerie började vi promenera i vårsolen och så kom vi in på en 
liten gata med fin syn av Eiffeltornet eller Parisertornet som jag av någon förunderlig anledning jag alltid säger, vi hittade ett också ett 
Pâtisserie när vi strosade runt och där köpte vi en helt obeskrivligt fantastisk éclair med pistasch och åååh den var som en 
pistaschsmakande dröm, jag kommer drömma om den där krämen länge, länge, den var bara ja helt fantastisk, så att håret på
mina armar nu ställer sig bara av tanken av den jo då förstår ni i alla fall kanske, fast knappt tror jag. Där satt vi alla fall och åt detta
fantastiska bakverk i Champ de Mars och tittade på solen gå ner bakom Paris tak och stålarna som tittade fram genom Eiffeltornet, jag
kommer aldrig någonsin sluta fascineras av detta torn och Paris j t'aime och jag vill aldrig någonsin lämna.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar