27.2.14

Summerlovin

Syster




Syster





Idag vaknade jag upp som alla andra dagar denna vecka med en snorig näsa, kraxig hals och ett regnigt, grått och kallt Paris. 
Då kändes det lite sådär extra bra att drömma sig bort till sommar och värme och min fina släkt och vänner. Jag skulle kunna behöva 
lite sol känner jag, det är nog inte mycket som ger så mycket välmående som sol gör, den första solen efter mörk vinter det finns inget 
som den känslan eller första dagen man kan gå barbent och låta solen lysa upp alla ärr och småsår, dessutom ser jag väldigt mycket 
fram till en sommar då jag kan gå med bara armar, det är en konstig tanke att tänka att jag endast gick bara armar två gånger på hela 
förra sommaren, på balen och gång i Paris. 

Jag längtar verkligen till att snurra upp håret i en tofs, slänga på sig en klänning och placera solglasögon på näsan, som kommer 
att glida ner hela tiden eftersom min näsa är så pytteliten. Ja det ser jag framemot, barfota fötter i gräset, utomhusfrukostar, vin vid 
Seine, bakelser i parker, sommarglada fina kusiner och en mamma som konstant blundar och ler i solens riktning och 
njuter sådär som bara hon kan göra när solen skiner. Ja det är sånt jag längtar till, sånt som gör sommaren så fin.

1 vecka tills jag får krama på er därhemma idag.
 Bisous <3  

2 kommentarer: