21.2.14

En fin mat- och tedag

Fullsmockad dag!, idag har jag...

 Ätit världens godaste och billigaste Sauterade Aubergine...


 Lika billiga och goda Dumplings som i Frankrike heter Raviolis


Vi drack Thé Chinoise och åt små kinesiska gelékuber med sesamfrön och jordnötter  


Vi började promenera och vips så var vi visst i Parc Belleville


Där blommade blommorna på mer en ett ställe 


Återigen promenerandes stötte jag på detta fina 


Vi gick till Tuck Shop som är ett superfint ställe, mellan Republique och Saint-Martin


Jag drack en väldigt massa Rooibos te och åt en fantastisk brownie med hasselnötter





Finfin dag med extremt mycket tedrickande, för min del, dels känner jag mig fortfarande krasslig och dessutom det funkar
liksom inte ekonomiskt för mig att dricka kaffe i Paris, jag får ju sååå lite om jag vill ha svart kaffe och nej Cappuccino vill jag inte
ha ingen mjölk i mitt kaffe tack! Så då måste jag ju köpa massor och då blir jag bankrutt! Så då blir det lite te istället och det gör 
ju inte mig något när man får det serverat såhär fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar