22.2.14

En dag i en katts tecken






 Började min dag på ett konstigt sätt med att min roomie står och packar ner det sista hon ska få med sig till Mexico, vi gick ner till köket kramades hejdå
och nu är vi på olika kontinenter, känns skumt, kan inte ens förklara känslan riktigt.

Jag tog sedan på mig min ludna/pälsiga tröja och en kattring och gick in lite i kattmode och begav mig in till stan för att äta rå fisk, se mer katt
än så blir man ju inte. Lisa väntade på mig vid metron och sen dök sedan Lars upp och vi promenerade till ett sushiställe, för att ge den råa fisken
ett annat namn. Det var gott jag och jag ångrade mig för att jag tog på mig de tajta jeansen med super hög midja, då min mage blev som
en mycket väl uppblåst ballong, en sån ballong som man är rädd för att den ska smälla under tiden man blåser, men man fortsätter ändå.
Så mätt blev jag väluppblåstballongmätt!

Jag mötte sedan upp de två fina tjejerna på bilderna, Isabel och Klara vi promenerade och nöjt av den sista solen som strax skulle försvinna
ner bakom husen i Paris och som gjorde det under tiden vi var på bron. Vi lekte turister och posade som tusan framför Notre Dame
och lapade sol återigen som katter. Vi drömde om de vackra gröna balkongerna och taken och om att någon gång vilja bo där med en grön
balkong som tittar ut över Seine och jag berättade om min lilla dröm, en underbart fin dag, en fin dag i Paris.

<3

2 kommentarer:

  1. Michail Bulgakov skrev "En Hunds Hjärta" det var en otäck berättelse. En Katts hjärta var mycket trevligare. Du fortar bra och skriver bra. Fortsätt så.
    Puss Pappa

    SvaraRadera
  2. Du är allt en sköning jag skrattar högt. Puss

    SvaraRadera