24.1.14

Två veckodagar med crêpes, Crème Brulée, duvskit och kaffe

Torsdag




Vi gick på Lafayettes matmarknad och tittade på färglatt socker och kryddor, Smoothies som bar mössor
och Printemps var lika vackert som alltid framåt kvällen, en hyfsat händelselös dag, men fin ändå.

Fredag

















Vi åt Crêpes till lunch, strosade runt i staden, fick duvskit på min rock, ja jag hatar er alla äckelduvor. Vi
gick mot Pompidou och jag drack en kaffe och åt min första Crème Brulée sen jag kom hit! Den var
 supergod och passade en student parfait pengamässigt. Jag och Gabrielle fortsatte strosa runt ensamma i
ett mulet, men satans vackert Paris, vi gick länge och långt och hade en fin dag återigen. Vi pratade om det
hon och jag när vi stod där vid Pont Neuf och tittade mot Eiffeltornet att man har kommit in en sån rutin att
man glömmer bort att man faktiskt är i Paris, men när vi stod där tillsammans och bara tittade då slår det en
att fan du vi är verkligen i Paris.  

2 kommentarer:

  1. Jättehärliga bilder Du lägger ut. Kram/Gudrun

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder Du tar, nästan lite avundsjuk på Dej! Kram Farmor.

    SvaraRadera