13.11.13

Snurriga tankar om staden jag älskar och staden som dödar mig

Eksjö- staden som har min hatkärlek

Paris- Staden som jag längtar till så jag har ont
Ibland bara tänker man och idag är en sån dag då tankarna bara snurrar runt i the speed of light så att jag inte hinner med vissa är bra och vissa är dåliga, men mest av allt så det bara tankar av sorg eller glädje eller jag vet inte ens hur jag ska förklara det. Jag läste precis en text som min syster skrev om Paris och åh jag vill bara dö lite. Hon är ju fantastisk på att skriva min syster och hon har verkligen beskrivit Paris precis så som jag känner och ja sorgen känner jag för att jag inte är där och glädje för att jag vet att det inte är långt kvar även fast det känns som miljoner år bort. Det är min första tanke när jag vaknar, börja springa, börja bara springa så når du Paris tids nog. Januari kan inte komma fortare! Att vara kvar i Eksjö är jobbigt, det är för jobbigt och jag klarar inte av det, jag måste ta mig här ifrån för denna stad som jag faktiskt också älskar dödar mig. Om jag inte redan hade haft planer för att ta mig härifrån vet jag inte vad jag skulle gjort, jag måste bara bort och det är nu och inte Januari, men jag måste bara stå ut för det är i Januari det blir och jag kan inte göra något annat än att vänta. Jag får tänka på att jag då kommer vara i staden jag älskar mest och det är värt att vänta på, men jag längtar så det gör ont. Såhär sitter jag nu vid datorn i ett mörkt och kallt Eksjö och gråter en skvätt över att Januari inte är här än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar