12.11.13

Farsdagfirande, mat och världens bästa familj








Igår hade jag en väldans mysig måndag! Min syster var sjuk i söndags på den riktiga farsdag så vi firade den igår istället och jag måste bara säga att åh vad jag älskar min familj, de är ju helt enkelt bäst! Jag och min syster lagade en middag åt pappa och det blev en hemgjord pasta med rödvinskokta skogschampinjoner, rökt sidfläsk och rödlök och det blev rätt gott, men jag är ju lite hård mot mig själv när det gäller matlagning så jag var inte supernöjd, det blev jag dock med desserten då bjöd vi på en ingefärsparfait och till det ananas, äpple, jordgubbar som var inkokta i stjärnanis och vanilj, det blev fakiskt supergott! Vi hade bara en sån där himla trevlig kväll man kan ha med sin familj, vin, mat och prat, det är fint det! De är ju personerna som har gjort mig till den jag är, alla knäppa, galna, dåliga och bra sidor. Jag älskar er min knäppa familj!

(Bilderna är tagna av mig och min syster och är lite dåliga pågrund av dåligt ljus)

2 kommentarer:

  1. Alla knäppa, galna, dåliga och bra sidor.
    Då har vi gjort bra ifrån oss, fina du.

    Tack för grym mat och grymt trevligt sällskap.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Tusen tack och massor av kramar.
    Mamma

    SvaraRadera