14.11.13

Musik, Olivia och clemmisar





 
Har haft en fin dag idag än så länge. Den började med att jag satt på golvet vid högtalarna och lyssnade på Belle & Sebastian och var bara nöjd liksom. Sen kom min fina och en av mina äldsta vänner och vi gick till stan och fikade och åh när vi träffas kan vi sitta i flera timmar och prata om allt och jag menar timmar. Vi pratar om sånt man ska om kärlek, om jobb och om våra framtider, men även sådana sjuka grejer så att vi måste påminna oss om att vi faktiskt sitter på ett kafé och att vi inte är ensamma och då kanske man borde tänka lite mer på vad man säger och inte säg prata om bajs som vi gjorde idag och tro mig vi brukar prata om konstigare saker än så. Eftersom vi blev rastlösa lyfte vi på oss efter några timmar, men det dröjde inte länge tills vi återigen satt och pratade och denna gången i mitt kök och åt clemmisar och då spelades det Regina Spektor istället. Hon är en väldigt fin vän och hon kommer alltid att ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Det får bli många skypesamtal med denna tjej när hon är i Sälen och är grym och jag är i Paris.

1 kommentar: