20.7.14

Parc André Citroën

Så åh det var lördag, det var sådär jättevarmt ute så man smälte bort, inga planer, vad ska en göra? Sen kom jag ju på att jag fick upp en bild på mitt flöde på instagram och där i var taggat en park och den parken hade jag lovat mig själv att besöka innan det var dag att bege sig hem till Sverige, så sagt och gjort detta gjorde jag denna svettiga lördag med kameran i hand.



Barnen lekte och svalkade sig i fontänen



Mina kärlekar
Ni vet... 18/03






Här låg jag och läste Jours sans faim, tittade på blommorna och de två katterna som gick förbi, åt körsbär och solvarma djungelvrål och bara tänkte att tusan fint jag har det då!

En av missarna, som posade lydigt och påminde lite om Siri, eller hur sis?


Nå vad tyckte jag, nja eller ny favvopark? Ny favvopark!!!
Helt fantastisk vad jag älskar denna park, blandningen med all den hårda betongen och det gröna gräset och blommorna, blandningen av modern arkitektur och natur, fantastiskt! Det fanns lekande barn i en fontän, en luftballong, bänkar som är gjorda för att ligga på, balkonger, en gammal bil omgjord till ett glasstånd med ekologiska sorbeter,en vattenmaskin med vatten från en källa, en hamn, folk som tog l'apero i små gömda skogsdungar, katter och lavendel. Kan det bli mer perfekt, tror inte det absolut en så fantastisk park och en lite skönt parkhäng med djungelvrål, kameran, körsbären, vattenflaskan och boken.

1 kommentar:

  1. Dit måste jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du har känsla för komposition. Grymt fina bilder.

    SvaraRadera