10.6.14

En blommig junidag, bland djur och djungelvrål











En juni dag mötte jag upp min finaste Klara. Vi hade inte riktigt några planer vi bara skulle göra något, så mycket hade vi bestämt. Vi promenerade och promenerade, stannade på en uteservering och pratade, ända tills vi tänkte nej nu måste vi gå lite igen. Vi gick förbi en liten marknad där Klara köpte sådana där små vitlökar i någon slags olja, de som vi sedan upptäckte var lite väl dyra för en student, gjort är gjort och vi tänkte vart ska vi äta dessa nu? Seine blev svaret, men på väg dit gick vi ju förbi blommarknaden och där kan en ju inte hjälpa sig, man bara måste gå in. Sådär promenerade vi bland alla dessa blommor, luktade lite, drömde lite, tittade på guldfiskar, och planerade för att köpa varsin i Sverige min ska heta Klara och hennes ska heta Linn. Ja på marknaden fanns ju också lite djur, Klara hittade en kaninkompis och jag såg en höna gå där alldeles fritt, det stod också en dam med sin papegoja i handen. När vi lyckades slita oss ifrån alla dessa blommor och små djur, så satte vi oss längs med Seine, pratade om allt möjligt fint, åt de dyra vitlökarna och jag hade med mig en påse djungelvrål. Detta är ett bevis på hur mycket jag gillar den tjej, för om jag delar av mig av min djungelvrål, då är hon förbannat speciell <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar