24.3.14

En astmapippi










































Jag gillar verkligen småfåglar, de är så underbart söta när de busar med varandra i parkerna eller när de gör sig själva
sådär fluffiga, nästan så de vibrerar lite samtidigt som de gör det. Jag kan sitta och titta på dem för alltid tror jag. Jag gillar
också att tänka mig in i hur det skulle vara att vara ett visst djur och idag föll tankarna in i hur det skulle vara att var en
småfågel. Gabrielles fniss var rätt oslagbart när jag sa att jag undrar hur det är att vara en småfågel, lite sådär helt plötsligt
där i parken. Men ja det är mycket sånt jag funderar på i mina dagar, ibland skulle jag vilja bjuda in er in i mitt huvud
och mina tankar, för här kan det vara fruktansvärt festligt ibland.

Jag tror jag skulle gilla att vara en småfågel, det ser så mysigt ut de bara flyger runt i luften och tar några andningspauser
då och då, jag skulle troligen behöva massor då jag skulle vara en astmapippi. De busar så sött med varandra och
ser sådär underbart mjuka ut och jag som konstant är så torr om händerna hade älskat att vara sådär mjuk av små
fjuniga fjädrar, dessutom kommer de in på alla dessa gräsmattor som är avstängda för oss människor och de får bada
i stor fontäner och dammar, jag har alltid velat bada i en fontän.

Liten notis riktad till min syster:
Igår natt skulle du och jag ta direkt tåg från Nässjö till Australien, men det var lite jobbigt eftersom det skulle ta tolv timmar, mihi <3

Pussar <3

4 kommentarer:

  1. Bästa inlägget hittills. Skrattar så jag kippar efter andan, som en liten fast stor astmapippi.

    SvaraRadera
  2. Det är ju himla bra att du har din blogg då, det är ju som att bjudas in lite i alla fall. Puss lilla du ��

    SvaraRadera
  3. Haha ni är ju för söta päronrn! <3

    SvaraRadera