25.11.13

julmarknad på loppisar och tankar om lussebullsbak








I lördags tog jag min mamma och min syster en promenad i stan och gick in på alla loppisar som hade
julmarknad, men med tanke på att jag flyttar om 41 dagar(!!!) så fick inget följa med hem i möbel och pynt
väg, men jag hade gärna tagit med mig den finfina lampan på bild nr.6. Dock fick en jättefin jeanskappa och
 en fin liten kjol med mig hem. Det är så mysigt med jul och nästa helg är det dags för lussebullsbak och åh
jag längtar verkligen till att få baka då när hela köket luktar saffran och russin och man står där med kletiga
 händer och mjöl överallt och rullar den första bullen och självklart den första penisformade lussebullen för
okej det är ju ett måste eller hur? Sen får man se dem inne i ugnen hur de blir mer gyllene och gyllene, fast
man kan inte se så mycket in i vår ugn då fönstret har en väldigt mörk nyans av gångna måltider. När bullen
väl är sådär gyllene och fin och man får äta den första när den egentligen är alldeles så att man knappt kan
hålla i den och bränner sig lite i munnen då man smaskar i sig den, jag då börjar julen komma.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar