30.7.14

Under ett fikonträd

Idag har jag haft en sådär himlans fin dag, en sån där dag som bara gör att hela magen gör ont när man inser att nu är det snart över. Det får aldrig vara över är allt jag kan tänka. 

Vi gick och tittade på Orientexpressen, som just nu står utanför L'institut du monde Arabe och  för denna utställning har de ju de mest festliga biljetterna. Titta de såg ut som en tågbiljett



Efter att vi tittat på ett väldigt vackert gammalt tåg och köat i en varm sol, kände vi -åh sitta ner! Så vi promenerade bort till Moskén, satte oss på innergården med två små myntate och två bakverk, ser ni den vita fluffiga som ser ut som ett moln, himmelsk!  


Och när jag skrivit vi, menar jag, mig och denna finingen Sofia


Sådär satt vi under ett fikonträd och pratade om killar, vår bucket list, om hur drömmig den vita bakelsen var, om ångesten av att lämna denna stad och hur mycket myntate vi egentligen hade kunnat dricka


3 kommentarer:

  1. Jag kommer sakna dina parisbetraktelser.
    Du får inte komma tillbaka. Gränsen är stängd,

    SvaraRadera
  2. Så härligt och lite sorgligt. Puss

    SvaraRadera