23.7.14

De senaste dagarna i Panam







 En dag hängde jag på Paris naturhistoriska på den paleontologiska och anatomiska avdelningen, jag tittade på superstora skelett av giraffer, valar, dinosaurier och massor andra, där kunde en också titta på fina stenar m.m som naturen producerat och även på inälvor, hjärnor och andra sådana coola grejer. Det är supervackert och jättefascinerande, det är inte så stort, men ändå så spenderade jag över tre timmar där inne. Att gå på museum ensam, det är något alldeles speciellt det.  




 Naturhistoriska ligger ju i Jardin des Plantes så efter museet så promenerade jag runt där ett tag. Nu är ju det mesta överblommat, men ibland kan en hitta en vacker vissnande blomma eller en torr brun kvist och visst ibland fortfarande små, fina, sköra, vita blommor. Sen kan en ju också titta på växthuset vars glas gnistrar precis som såpbubblor gör.


 En annan dag stå stod jag vid Hôtel de Ville och väntade på att Mina Tindel skulle komma ut på scenen och ge en gratiskonsert, mitt i konserten började det falla regndroppar lika stora som Alice i Underlandets tårar, men vad gör det när en är i Paris och dansar till Mina Tindel.

 Idag var det sådär kokhett ute igen. Jag plockade upp telefonen ringde till en fin tjej och sa - hej, var är du? - Lafayette, svarar hon då. Så hur perfekt där år ju min skola, vi möttes upp mitt under deras fantastiska tak, planen var museum, men det var ju så varmt ute så det blev det inte. Istället så blev det glassjakt och titta turen vi hade när vi hittar ett brasseri som säljer glass ja, men då säljer de ju också 50 cl öl för 3 €, jo men tack varför inte. Så där satt vi jag och Sofia på en bänk i en park och åt glass och drack öl, hon var lyckligaste i världen i denna stund för att hon hittat sin favoritmagnum som inte längre säljs i Sverige, vi skrev en bucketlist på allt vi inte än gjort, men måste göra nu, pratade om fågelbajs, konstiga tidningsartiklar och var lite förundrade över att vi faktiskt redan gjort så mycket vi ville göra.

Så sammanfattning väldigt fina dagar, speciellt fina efter som det också var de första dagarna sen min syster åkte jag inte känt mig ensam även om jag varit det.

1 kommentar: