28.4.14

En liten måndagslista

Jag ville skriva en lista, men hittade ingen som kändes sådär perfekt för idag så istället klippte och klistrade jag lite och tog alla
de bästa frågorna och gjorde en egen måndagslista med några stulna frågor och några egengjorda.


När vaknade du imorse?
Klockan sju, fast vaknade ju till innan det när en rumskompis duschade runt klocka sex

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Är jag sjuk? Kan jag stanna hemma? Det blev nej på båda två

En bild på dig prick nu, på med webbkameran bara!

Har du ringt någon idag? Vem?
Klara, när jag stod intryckt mot en dörr med ett litet tak och tog skydd från regnet som vräkte ner.

Har du ont någonstans?
Ja på min käkben, det känns som jag har två stora blåmärken där, fast det har jag inte och på vänstra delen av nyckelbenet, där 
känns det likadant tror sig komma från lördagens eskapader.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Kroppkakor, med smält smör, grädde och lingonsylt, helst på Öland sittandes i trädgården på Lenas sommarstuga, barfota i solen. 



Vilken var den första låten du satte på idag?
Munspelsdåren av Markus Krunegård

De tre senaste meddelanden i messenger:
Klara: Nu! Vi är på ett kafé i Latinkvarteren. Bifogar karta
Mamma: Är allt bra?
Storasyster: Japp, jävla galen panna!

Vad gjorde du för en vecka sen, vid denna tidpunkt?
Lämnade precis min vänner vid Seine och stressade mig mot Hôtel de ville och metron, för att hinna möta upp en Filippa som visade sig vara sen.


Vad åt du senast?
En persikoyoghurt, en mandelkaka och drack mint och lindte

En dålig sida hos dig själv:
Att jag skjuter upp saker typ som att jag inte skaffat ett franskt nummer, att jag har läxor på stolen bredvid mig, men skriver 
detta istället, typ som att jag fortfarande inte adressändrat på min franska bank. 

Vilka böcker läste du senast?
Jag är ju inne i en Sookie Stackhouse novels härva, vilket betyder att det är absolut allt jag läser cirka en bok per vecka.

Vad ska du göra i höst?
Inte en endaste aning, vet inte ens vart jag kommer bo, allt är öppet och jag är helt ovetandes 

Hur du vill träffa drömkillen/drömtjejen?
Typ såhär. Nämen titta där sitter ju du och läser min favoritbok på en bar/kafé, nämen har du också alltid velat ställa dig upp på 
en stol och spela upp en scen ur Pulp Fiction, nämen tycker du också att fisar är något av det roligaste som finns, så trevligt, så angenämt.


När såg du på bio senast, vad?
Igår kväll, A Promise. Jag och Filippa var ensam i salen nästan genom hela reklamen och var överlyckliga, sen var vi inte ensamma längre
och då var vi lite ledsna

Tre bloggar som du besöker prick varje dag?
Niotillfem, Flora och Wilderness, där av första bloggen Niotillfem av Sandra Beijer är favoriten och hon är lite av en förebild

4 kommentarer: