20.11.13

Sjukhustider, prenumerationer och packning


Jag har upptäckt en knepig sak och det är att boka sjukhus och tandläkare tid tills man ska
 flytta utomlands och jobbar heltid i pass dessutom! Nu slutade det ju med att jag fick
 ta en tid under arbetstid i alla fall och jag tror inte jag har något komp så vet inte hur jag ska
 lösa det här, varför är det så proppfullt med upptagna tider på sjukhuset vid jul? Är det fler 
som ska flytta och är lika sega som mig så de bokar några dagar innan? Eller är det så att alla
 blir så förbannat deprimerade på hösten så att när de vill åka till sjukhuset och få ett litet piller
 blir det alltid i december? Fast vänta nu det gör man ju inte på vårdcentralen, skit samma sjukt
 jobbigt i alla fall! Det känns ändå som om jag har fixat det mesta nu, måste boka om mitt
' onlinemöte och det är typ det enda och det känns ju rätt gött! Fast egentligen måste jag ju 
avsluta mina prenumerationer kanske, men det känns ju lite sorgligt det är ju inte som om jag 
kommer snubbla på mina svenska tidningar i Paris, och jag gillar lite att de skulle ligga här hemma och 
vänta på mig att läsa dem och jag kommer ju hem i Mars och hälsar på det är ju bara 6 tidningar och
 det borde jag ju hinna läsa ut eller hur? På två veckor menar jag speciellt om jag ska spendera en
 av de veckorna i  Fontainebleau med min mor och far. Gud det kliar så i fingrarna på mig att skriva
 en packlista, men jag vet ju att det är alldeles för tidigt, men jag vill bara göra det för åh tänk 
den känslan, detta ska jag ha med mig till min nya stad, min nya stad som heter Paris Jag tror jag
 håller på att bli lite smått galen om jag inte får börja förbereda mig snart, förbereda mig och väskan
 det vill säga ååååh!!!

1 kommentar:

  1. Jag har för mig att man kan hitta svenska tidningar på Affären i Paris så om du har tur kanske dina tidningar finns! :*

    SvaraRadera